The Hat

Laaaaang geleden, het was nog ergens in de eerste helft van 2009, kreeg ik van Olga lontwol in een swap. Met de prachtige gekleurde merino ben ik vorige maand aan het spelen gegaan.

Eerst wat kleuren bij elkaar gekaard.

Vervolgens aan het spinnen gegaan. Op de spoel zag het er al veelbelovend uit.

Getwijnd werd het alleen maar mooier.

En toen ben ik aan het breien geslagen. Dergelijke wol opbreien blijft verrassend en het resultaat is - in mijn opinie - een prachtige muts geworden. Top-down en van het restant van de wol kon het bolletje gemaakt worden. Dat bolletje was een vereiste van Dory, dat maakt een muts pas helemaal af.

Een heerlijk warme muts en met deze witte winter volop in gebruik!

Comments

Myrthestiek said…
Prachtige muts!!!

Altijd leuk om te zien hoe een wolletje gaat uitpakken, dat is de charme van zelfgesponnen wol ;o).

En wat die witte winter betreft mag het van mij WARM water gaan regenen. Mensen wat ben ik het zat na 4 weken schipperen met kinderen naar school brengen, boodschappen doen, etc. :(
Judith said…
Mooooooooooi!

Het blijft leuk en verrassend om te zien hoe een zelfgesponnen meerkleuren garen breit. Dat is met deze muts wel heeeeeeel erg geslaagd.

Doeg,
Judith
MorganMagic said…
zo'n mooie kleuren!!!!! Dorit zal zeker heel blij zijn met zo'n pràchtige muts!
I love the hat just gorgeous your spinning is lovely:) Hugs Darcy
Zinzia said…
wow, die is echt mooi geworden.
heleen said…
P R A C H T I G !!!!
Olga said…
Hee Lizet! Argh! ik zie het nu pas, wat ongelofelijk mooi geworden! D heeft gelijk dat dat bolletje de muts helemaal afmaakt!
Ik krijg weer helemaal zin in spinnen!
Groetjes
Olga
There is an award for you on my blog:)Hugs Darcy

Popular posts from this blog

Mini Swap

Yarn contest

101 About 100